Optios Talk: De handigste functies van de agenda (deel 2)

Zoals in het eerste deel beschreven heeft de online agenda van Optios talloze mogelijkheden die je naar hartelust naar je eigen wensen kan instellen. Op deze manier zal je merken dat een online boekingprogramma als Optios echt wel een pak handiger is dan jouw trouwe, papieren agendaatje.

In dit tweede deel beschrijf ik nog enkele handige functies. Maar je zal merken dat het maar een topje van de ijsberg is. De mogelijkheden van Optios zijn bijna eindeloos.

Last minutes

Ik begin meteen met één van de nieuwste functies. De “last minutes” zijn van enorme meerwaarde en zullen een rechtstreekse invloed hebben op je omzet. Zeker in tijden van toenemende annulaties is dit super handig.

Bij deze last minute beslis je zelf welke dienst de klanten kunnen boeken, bijvoorbeeld een Hydrafacial. Je kan zelf nog beslissen of alleen die last minute (Hydrafacial) gekozen kan worden of dat er bijvoorbeeld online nog een pedicure kan geboekt worden. Ook dit is dus weer op maat te maken.

De last minute instellen doe je door het tijdslot te selecteren, daarna kies je “last minute” en vervolgens de dienst die je wil aanbieden. Klanten die op de pagina van je online agenda komen, zien nu onmiddellijk een kader met “last minutes”. Als ze daar op klikken krijgen ze meteen een overzicht van de buitenkansjes. Dit is vooral interessant omdat hun oog er anders waarschijnlijk niet meteen op valt.

Het wordt helemaal interessant als je weet dat je deze buitenkansjes ook kan delen op je Facebook.

Vind een vrij moment

Deze optie is vooral handig als je een drukke agenda met personeel en verschillende apparaten hebt. Kortom, bij een ingewikkelde agenda. Het kan namelijk een hele puzzel zijn wanneer klanten zo snel mogelijk een Hydrafacial met Icoone willen boeken bij een bepaalde collega.

In dat geval moet je gaan kijken wanneer die collega voldoende tijd vrij heeft voor deze behandeling. Daarnaast moeten de 2 apparaten (Hydrafacial en Icoone) op dat moment ook nog vrij zijn. Niet evident om dan snel een plekje te vinden. Maar dat is dan buiten Optios gerekend. Ze hebben namelijk een functie ontwikkeld waarbij je snel het eerste vrije moment van de gewenste dienst bij de gewenste collega te zien krijgt. Reken uit je tijdswinst.

En verder…

Uiteraard heeft iedereen andere wensen. Daarom heb ik enkel de functies benoemd die ik enorm handig vind. Terwijl jij misschien meer bent met de mogelijkheden die niet aan bod kwamen in deze blog. Maar ik veronderstel dat nu wel duidelijk is dat de online agenda van Optios een enorme meerwaarde is voor elk instituut.

Samenwerking met Optios

De hierboven vermelde puntjes zijn maar een kleine greep uit de mogelijkheden van Optios. In de komende tijd ga ik systematisch enkele leuke en nuttige aspecten van het systeem bespreken. Ik vind dit nodig omdat er nog veel misverstanden over boekingssytemen zoals Optios bestaan. En omdat je niet kan groeien zonder zo’n systeem. Zo simpel is het.

Ik belicht Optios omdat ik zelf een tevreden klant ben en van hieruit een leuke samenwerking is ontstaan. ik vind het belangrijk hier open over te zijn.

Vorige
Vorige

Optios Talk: De wachtlijst naar een hoger niveau

Volgende
Volgende

5 redenen waarom definitieve ontharing van de bikini niet gênant is bij Zenza